Zasady Zwrotów Zakupionych Towarów w Sklepie Internetowym Angelos.pl

 

Klient może zgłosić przysługujące mu roszczenia w zakresie wad Produktu w szczególności listownie na adres: Fundacja Projekt Arche, ul. Grunwaldzka 82, 11-510 Wydminy, za pomocą wiadomości e-mail na adres: sklep@angelos.pl Prosimy o załączenie w miarę możliwości do reklamacji dowodu zakupu Produktu (np. paragon lub faktura). W zgłoszeniu reklamacyjnym, w celu przyspieszenia jego rozpatrzenia, prosimy o podanie przyczyny zgłoszenia, roszczenia zgłaszanego przez Klienta oraz danych kontaktowych Klienta.

 

W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjnie nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania.

 

Sposób i termin wykonania prawa odstąpienia od umowy

 

Konsumentowi lub osobie fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktu zawieranej w ramach Sklepu Internetowego przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek powodów oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów niż przewidziane przez przepisy prawa.

 

Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1 może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone z wykorzystaniem wzoru formularza o odstąpieniu od umowy (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta), stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu. Według swojego wyboru, w zakresie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktów, Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1 może alternatywnie skorzystać z oferowanego przez Sprzedawcę druku (formularza) dołączanego do przesyłki zawierającej Produkty, jednak nie jest to obowiązkowe. Nie ogranicza to uprawnienia Konsumenta lub osoby fizycznej, o której mowa w ust. 1 do złożenia jakiegokolwiek innego jednoznacznego oświadczenia, w którym informuje o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy.

 

W przypadku złożenia przez Konsumenta lub osobę fizyczną, o której mowa w ust. 1 oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem wiadomości e-mail, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: sklep@angelos.pl. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu drogą pisemną, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: Fundacja Projekt Arche, ul. Grunwaldzka 82, 11-510 Wydminy, przy czym oświadczenie przesłane na adres zwrotu Produktów, wskazany w ust. 10 również uznane będzie za skutecznie doręczone. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 


Bieg 14 – dniowego terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w przypadku Umowy Sprzedaży Produktów – od objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta / osobę fizyczną, o której mowa w ust. 1 lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik. Jeżeli Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy (Produktu), partii lub części.

 

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub osoby fizycznej, o której mowa w ust. 1 o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi lub tej osobie wszystkie dokonane przez nich płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1, chyba że Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w ust. 1 wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami.

 

Sprzedawca może w ramach Promocji lub szczególnej oferty na warunkach określonych w odrębnym regulaminie zaoferować Konsumentowi lub osobie, o której mowa w ust. 1 odbiór zwracanych Produktów, przez Sprzedawcę od Konsumenta lub osoby, o której mowa w ust. 1. W pozostałych przypadkach, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub osoby, o której mowa w ust. 1 do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub osobę, o której mowa w ust. 1 dowodu odesłania Produktów – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Do zwracanego Produktu prosimy o dołączenie w miarę możliwości dowodu zakupu (paragon lub faktura).

 

Jeżeli Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 wybiera sposób dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub osobie, o której mowa w ust. 1 poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.

 

Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy zwracany Produkt lub przekazać Produkt osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca – w ramach odrębnych warunków Promocji – zaoferuje Konsumentowi lub osobie, o której mowa w ust. 1 możliwość odbioru od niego zwracanych Produktów. Do zachowania 14 – dniowego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Prosimy o zapakowanie i zabezpieczenie odsyłanych Produktów tak, aby nie zostały uszkodzone w transporcie.

 

Zwracane Produkty należy odesłać na następujący adres:


Fundacja Projekt Arche
ul. Grunwaldzka 82
11-510 Wydminy

 

Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktów, chyba że Sprzedawca w ramach odrębnych warunków Promocji określonych w regulaminie Promocji zgodzi się ponieść takie koszty. 

 

Konsument lub osoba, o której mowa w ust. 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta lub osoby, o której mowa w ust. 1 odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.

 

W przypadku Klienta, który jest osobą fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i który odstąpił od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca ma prawo do weryfikacji czy Umowa miała dla niego charakter zawodowy, a odstąpienie było możliwe. W braku ziszczenia się tych przesłanek Sprzedawca może nie uwzględnić oświadczenia o odstąpieniu tego Klienta.

 

Brak prawa odstąpienia od umowy

 

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi lub osobie fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w odniesieniu do umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
b. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
c. której przedmiotem świadczenia (Produktami) są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

 

ZWROT TOWARU

 

Zgodnie z polskim prawem mają Państwo 14 dni kalendarzowych na odstąpienie od umowy zakupu towaru przez Internet bez podania przyczyny.

 

Czas na odstąpienie od umowy:

Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni kalendarzowych od dnia:

a) w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub

b) w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie zamówionych rzeczy lub w posiadanie ostatniej z rzeczy, partii lub części, jeżeli umowa obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach.

 

W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy muszą Państwo poinformować o swojej decyzji firmę Fundacja "Projekt ARCHE", ul. Grunlwadzka 82, 11-510 Wydminy, e-mail: sklep@angelos.pl, tel. 509 055 320 przesyłając oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość (wzór dostępny jest na stronie internetowej https://angelos.pl/page/zasady-zwrotow-towaru-s-19.html.

 

Adres zwrotu:

Fundacja "Projekt ARCHE"

ul. Grunwaldzka 82

11-510 Wydminy

 

Wraz ze zwracanym towarem prosimy o odesłanie:

a) oryginalnego dowodu zakupu

b) wydrukowanego i wypełnionego formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość

 

Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa:

kupujący

 

Zwrot kosztu zakupionych towarów:

W przypadku odstąpienia przez Państwa od umowy zakupu, w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy dokonamy zwrotu środków w wysokości kosztu zakupionego towaru oraz zwrotu kosztu dostarczenia do Państwa produktu. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jeżeli wybrali Państwo sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nasz sklep, nie jesteśmy zobowiązani do zwrotu wyższej kwoty niż najniższa możliwa.

Koszty dostawy zwracanych do nas produktów pozostają po Państwa stronie.

W celu otrzymania zwrotu środków zobowiązani są Państwo do odesłania do nas zamówionych produktów w ciągu 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy, aby odstąpienie od umowy było właściwe. Ze zwrotem środków możemy wstrzymać się do momentu dostarczenia do nas zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania.

Zwrot płatności następuje w taki sam sposób, w jaki dokonano sposobu zapłaty, chyba że wyrażą Państwo zgodę na inną formę zwrotu, z którą nie wiążą się dodatkowe koszty.

 

Odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy w wyniku korzystania z nich w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia ich charakteru, cech i funkcjonowania.

 

 

 

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

 

………………..

miejscowość, data

………………..

imię, nazwisko, adres konsumenta

………………..

nr telefonu, e-mail

………………..

nazwa i adres przedsiębiorstwa

 

 

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

 

Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy nr …………….. zawartej dnia .................……. dotyczącej zakupu towaru ……………………………………………

 

………………..

podpis konsumenta

 

(W przypadku osób dokonujących płatności przy odbiorze gotówką, istnieje możliwość zwrotu środków na rachunek bankowy, który podadzą Państwo w oświadczeniu.)

 

Proszę o przesłanie zwrotu środków na rachunek bankowy nr ………………………………….., nazwa banku…………………..

 

………………..

podpis konsumenta

 

 

 

 

REKLAMACJA

 

Każda osoba kupująca produkty w naszym sklepie ma możliwość ich zareklamowania. Jeśli zauważą Państwo wadę zakupionego produktu podlegającą reklamacji, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym za pośrednictwem kontaktu mailowego sklep@angelos.pl lub telefonicznie pod numerem 509 055 320.

 

Przebieg reklamacji:

1. Kontakt z pracownikiem sklepu – prosimy o zgłoszenie reklamacji za pośrednictwem e-maila na adres sklep@angelos.pl lub telefonicznie pod numerem 509 055 320

2. Przesłanie produktu – po kontakcie z nami prosimy o przesłanie reklamowanego produktu i formularza reklamacyjnego na adres Fundacja "Projekt ARCHE", ul. Grunwaldzka 82, 11-510 Wydminy

3. Zbadanie zgłaszanych problemów – otrzymany produkt zostanie sprawdzony przez naszych specjalistów.

4. Rozpatrzenie reklamacji – w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji otrzymają Państwo decyzję odnośnie jej rozpatrzenia.

 

Podstawa reklamacji:

a) Reklamacja obejmuje produkty, w których ujawnione zostały wady w trakcie ich użytkowania.

b) Reklamacja dotyczy także produktów, w których odkryto wadliwość podczas rozpakowywania przesyłki.

c) Reklamacja odnosi się również do towarów niezgodnych z opisem zamieszczonym na stronie sklepu internetowego angelos.pl

d) Zareklamować można także zamówienia otrzymane z brakami – wówczas pokryjemy koszt przesłania brakujących towarów.

 

Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych towaru powstałych w trakcie niewłaściwego użytkowania produktu przez Klienta oraz powstałych w tego następstwie śladów i zniszczeń wcześniej niestwierdzonych na produkcie.

 

Reklamacja może odbyć się na podstawie:

a) rękojmi

b) gwarancji

 

W przypadku złożenia reklamacji mogą się Państwo ubiegać o jedną z trzech form działania:

a) wymiana towaru na nowy

b) naprawa towaru

c) zwrot pieniędzy

 

Rozpatrzymy każdą reklamację, która zostanie do nas przez Państwa zgłoszona. Każdy konsument ma możliwość pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia z tego tytułu swoich roszczeń. Umożliwia to m.in. Platforma ODR (ODR – Online Dispute Resolution), będąca interaktywną stroną internetową zapewniającą jeden punkt dostępu zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców chcących pozasądowo rozwiązać spór odnośnie towarów zakupionych przez internet w kraju i za granicą. Dzięki dostępności strony we wszystkich językach państw należących do Unii Europejskiej, z łatwością mogą korzystać z niej podmioty i osoby zamieszkujące kraje Wspólnoty Europejskiej.

 

Wzór formularza reklamacyjnego

 

……………….

miejscowość, data

……………….

imię i nazwisko

……………….

adres

……………….

nr telefonu, e-mail

……………….

nazwa i adres przedsiębiorstwa

 

FORMULARZ REKLAMACYJNY

 

Numer zamówienia lub faktury: ……………..

Nazwa reklamowanego produktu: ……………..

Wartość reklamowanego produktu: ……………..

Data zakupu: ……………..

Data zauważenia wady: ……………..

Opis przyczyny reklamacji: ……………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………

 

Oczekiwania kupującego co do sposobu rozpatrzenia reklamacji*:

1. Naprawa towaru

2. Wymiana towaru na nowy

3. Zwrot pieniędzy

 

Podstawa reklamacji*:

1. Gwarancja

2. Rękojmia

 

……………..

podpis konsumenta

 

 

* Właściwe podkreślić

 


Pełna treść zasad zwrotów znajduje się w Regulaminie, który dostępny jest w na stronie sklepu Angelos.pl